SeLaMaT MeNjEnGuK Ke TeRaTaK MaYa Ku

Isnin, 4 April 2011

:: Antara Padini & Myden ::

semalam,
masa aku sebok nak mengiron baju keje aku utk stok seminggu, aku perasan baju Padini aku bertompok2. aku rase pelik jugaklaa. aku tanye makcik :

aku: cik!! hmmm baju saye ne knp ade tompok2?? [sambil aku menayang baju aku]

makcik: mane di? hmmm ntahlaa..

aku: acik basuh baju campur sekali ke dengan kain burok???

makcik: eh xdelaa...cube tanye abah..

aku: abah!! basoh baju saye campor sekali ke dgn kain burok???

abah: [sambil rokok di mulut, haisss..rimas otak aku] a;alaa kot. abah tercampur sekali dgn kain buruk.

aku: mcm mane basoh baju abah bole campur dengan kain burok?? kan dh jadi mcm ne. abis baju saye tau. dh 2 pasang baju saye kotor tau.

abah: halaa...abah mintak maaplaa..yeklaa jom2 g myden..

aku: nk buat ape g mayden??

abah: kite g beli baju barulaaa utk ko...

aku: haiyooo...beli kat myden ke??? x payahlaaa..saye basoh balik baju neh...

haiyooo...abah aku!!! tolonglaaa uols..ade ke baju padini aku nak ganti dgn baju brand myden?? bknlaa niat aku nak menghina kot baju kt myden tue. alaaa dulu mase mule2 keje pun baju pertame aku brand myden juge..cume..kalu bole abah aku nak ganti, ganti laa dgn G2000 ke, Kent ke baru laa rase mcm semangat nak pakaikan.

tapi aku bknlaa kejam sgtpun. aku tau & paham, abah akupun bknnye ade duit sgt nak ganti. hmmm takpelaa..bkn hal besarpun. baju tue bole je aku beli lain, takpun aku basuh sampai tompok minyak tue hilang. agak2 bole pakai, aku pakai laa balik sampai aku mampu nak beli baju lain. hmmm..makin sketlaa stok baju aku kot huhuhu..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan