SeLaMaT MeNjEnGuK Ke TeRaTaK MaYa Ku

Khamis, 11 Jun 2009

terkejot....!!!!


"Ya Allah, ringankan beban sakit sahabatku, ampuni dosanya, permudahkan baginya segala urusan, Aku bermohon rahmatMu dan keampunanMU sungguh-sungguh, Semoga Mohammad Faizal bin Amir terpelihara dari dosa dan beruntung mendapat kebajikan, semoga Engkau ampuni dosanya, Engkau lenyapkan kedukaannya, Engkau tunaikan hajatnya. Ya Allah, Tuhan pemberi rahmat...Amin..!!"





salam,

semlm petang, lebih kurang jam 3.30pm mcm tue, cik Isma panggil aku, mulenye aku ingat hal kejelaa. kotlaa aku wat silap ke ape. tp aku terkejot sbb aku dapat berita yg fezal @ Mohammad Faizal bin Amir skang nie kat PPUKM...

aku tanye knp!! cik Isma kate die skang nie ade mase 7 hari je nak hidup, sbb dapat cancer tahap 4, aku terkejot sgt2!! sbb fezal nie, br 4 bulan keje kat MOT, pegi kursus Bina Taqwa kat PD same2 dgn aku, die nie x nampak sakit langsung, gelak2 dgn aku, makan same dgn aku, g Qiamulail same dgn aku..cume die cepat skitlaa sampai surau dr aku.

aku mmg x sangka sgt2, malam mule "Sentuhan Malam Pembersihan Jiwa" aku dok dgn die dlm dewan, die ngadu kat aku yg die sakit kat hulu hati, aku kate mungkin angin kot. die kate selasa tue nak cuti balik kg, kat melake sbb nak g mengurut dgn makcik die ke ape, akupun x igt...!!!rupenye die sakit kanser barah hati...

hmmm..perut die dh kembung..:(, nak nangis aku dgr dr kwn2 yg dh melawat die, ptg td lebih kurang jam 2pm, Kak Tipah ade call aku sbb die br je balik dr PPUKM, Kak Tipah kate Fezal tanye aku, xnak lawat die ke....bile aku dgr mcm tue..aku rs...hmmm....nk menangispun ade!!

aku takut nnt aku nangis plak depan die. sdgkan family die sume dok cover baik je depan die. sampai skang die x tau die nie sakit ape. walhal mak abah die sume dh tahu. derang x tau nak citer mcm mane kat Fezal. derang takut.

doktor kate, biarlaa die tahu, tp parents die kate x tahu nak kate mcm mane kat die. parents die cume serahkan kat doktor jek. hmmmm....ptg td jam 1pm, ade majlis bacaan yassin & doa selamat kat opis, utk mendoakan kesejahteraan die.

aku harap die tenang menghadapi sume nie..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan